fredag 4 maj 2012

Fegisens bekännelse

Igår sändes ett program som jag absolut inte ville se, nämligen "Pälsfarmarna". Jag mådde fysiskt illa när jag såg trailern. Jag frågar enfaldigt: hur kan man leva sitt liv på det sättet? Och nu menar jag inte de dödsdömda plågade minkarna utan sluskarna som livnär sig på denna vidriga hantering. Ännu mindre förstår jag hur kvinnor kan tycka att det är lyxigt att bära päls som sådana äckliga sluskar har hanterat?? Är de missförstådda stackare? Nej, de bär det fulla ansvaret för sitt handlande precis som vi alla andra. Nu tror kanske handarbetets vänner att det har smugit in ett litet syftningsfel i texten, nej, jag menar verkligen båda grupperna. Någon kan säkert känna sympati med sådana underdogs. De kanske är till och med sympatiska personer. Det är säkert även pedofiler men jag accepterar inte deras gärningar för det.

Pitbull – Full Of S**t featuring Nayer & Bass III Euro

Får det vara en dalmatinerpäls?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar