lördag 12 maj 2012

Istället för elefanter på cirkus

Som sagt, jag har aldrig varit road av att gå på cirkus och se på diverse djur som måste utföra konster i manegen. Stackars far insåg detta tidigt och tog mig till en tennismatch istället som vi dock var tvungna att lämna lika fort vi hade satt oss. Jag blev kissnödig. Detta var på den tiden publiken satt TYST. Så det blev ingen tennis för min del heller. Det har dock kompenserats på annat håll om jag säger så....
Dock är jag väldigt fascinerad av blommor som är rutiga! Underverket heter Kungsängsliljan och jag har äran att ha en styck Hennes Majestät Kungsängslilja i min rabatt. Man tackar! Idag skyndade jag mig att fotografera rariteten med stort R eftersom ifjol var det någon (inga namn nämnda) som satte sig på den med mycket dåligt utfall. Så sensmoralen är att prickiga hundar är härliga men det är även rutiga liljor! En lilja med ruter i, låter nästan som en feministisk pamflett!

1 kommentar:

  1. En enda rutig växt och flera prickiga hundar.. Det var allt tur att du hann ta en bild på den slokande rutiga kompisen innan de prickiga hann trycka till den till oigenkännlighet =) Mina prickiga får vackert hålla stort avstånd från allt mönstrat och all annan växtlighet här... men de äter gärna både täckbark, pinnar, jord och annat förmultningsbart.. enkelt att plocka bajs som redan börjat förmultna liksom..

    SvaraRadera