lördag 26 november 2011

IP44

Jösses, jag skulle bara... beställa två taklampor till tvättstugan och hamnade i en personlig kris med inslag av stark ångest. Men jag har åtminstone fått lite förståelse för alla som har hamnat i inredningsträsket med alla dessa oändliga val (fast allt ser nästan likadant ut) och beslut som ska fattas.

Efter trekvarts botaniserande bland diverse lampmodeller stod valet mellan högst anonyma Louise och Trosa -det sistnämnda platsar ju i en tvättstuga även om de inte brukar hänga i taket. Då fick jag syn på något som heter IP-tal! Det visade sig att ju högre IP-tal desto säkrare lampa och IP:44 som både Louise och Trosa hade lyckats skrapa ihop garanterade inte dammtäthet utan endast skydd mot stänk! Men herregud det just damm som finns åtminstone i min tvättstuga! Skulle jag någonsin kunna känna mig säker när jag hängde upp tvätt under den dammiga Louise eller den andra- ännu värre! Det säger ju sig självt att det inte går. Uppgiven beställde jag istället en julbelysning med röda trähästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar