söndag 13 november 2011

Skygglappar

Canis lupus familiaris


Normalt bryr jag mig inte ett skvatt om fotboll men nu har jag snappat upp några uttalanden som förbryllar. Ängelholms ordförande har visst uttalat sig om att ett annat lag "har apor på läktarna". Det låter mycket allvarligt om någon tar med sig apor till en fotbollsmatch! Man får ju inte ha en apa som sällskapsdjur hemma och ännu mindre ta en sådan med sig till en arena. I så fall skulle det väl vara Jonas från Skansen. Nej, skämt åsido jag skulle nog kalla på länsstyrelsen om jag såg apor på en fotbollsläktare. Men sedan klarnade det en smula när denne ängelholmare sade i TV att det andra lagets supportar ÄR apor. "De hoppar över staket och spottar andra i ansiktet, det är inte mänskligt beteende". Hmm, jag har aldrig hört talas om apor som hoppar över staket OCH spottar andra i ansiktet men däremot har jag hört flera gånger hur människor gör det, speciellt i fotbollssammanhang. Apor kan säkert ställa till massa trubbel men nu tror jag att ängelholmaren har hamnat lite fel i djurriket. Kan ingen skaffa honom en sådan där app som kan hjälpa honom med identifiering av djur inklusive sin egen art, så att han slipper skylla på apor, grisar eller andra species när de mänskliga lekarna (en viss överrepresentation av det manliga könet föreligger) spårar ur.

1 kommentar:

  1. Prickarna bakom tallruskan ser väldigt bekanta ut.

    SvaraRadera